ჩვენ დიდი ხანია ვცხოვრობთ „მასობრივი მოხმარების საზოგადოებაში“. ჩვენ ვცდილობთ ჩვენ გარშემო კომფორტული პირობები შევქმნათ. ჩვენ ვყიდულობთ უამრავ საქონელს, ყოველთვის არ ვფიქრობთ მის ხარისხზე და გავლენას ჩვენს ჯანმრთელობასა და გარემოზე.
ტერმინს ხშირად შემოკლებით უწოდებენ ეკოლოგიურად სუფთა. და სიტყვასიტყვით ნიშნავს “გარემოსადმი მეგობრული”, “გარემოსათვის უსაფრთხო”, “ეკოლოგიურად სუფთა”. მისი გამოყენება დაიწყო პროდუქტებისა და სერვისებისთვის, რომლებიც მინიმუმამდე აყენებენ გარემოს ზიანს და ხელს უწყობენ ჯანსაღი ცხოვრების წესს.
შეგახსენებთ, რომ სამომხმარებლო ბაზრის დაპყრობა პლასტმასით გადაიქცა ოკეანეების ყველაზე ძლიერ დაბინძურებაში და მასში მცხოვრები თევზების, ფრინველებისა და ცხოველების მასობრივ სიკვდილად. ყოველივე ამის შემდეგ, მთელ მსოფლიოში, პლაჟის ნარჩენების 73% არის პლასტმასი: სიგარეტის ფილტრები, ბოთლები, ბოთლის თავსახურები, საკვების შესაფუთი, პოლისტიროლის კონტეინერები და კოქტეილის ჩალები.
პლასტმასის წარმოება ჯერ კიდევ იმდენად მაღალია, რომ მასზე იხარჯება მსოფლიო ნავთობის წარმოების 8%. თუმცა, მისი რეპუტაცია ძალიან შეიცვალა. ბოლო ათწლეულის განმავლობაში ადამიანები ცდილობდნენ თავის დაღწევას პლასტმასის ჭურვიდან, რომელიც მოცულია ჩვენს სამყაროში. და მათ ურჩევნიათ პროდუქტები და ტექნოლოგიები, რომლებიც აუმჯობესებენ ჩვენს ცხოვრებას. ასე გაჩნდა იდეა, ნულოვანი ნარჩენები, ეკოლოგიურად თუ ეკოლოგიურად სუფთა.
ეკოლოგიურად სუფთა ცხოვრების წესი არის ასეთი მარტივი წესების დაცვა:
ნაკლებად სავარაუდოა, რომ გამოიყენონ მანქანები, რომლებიც მუშაობენ შიდა წვის ძრავებზე. თუ შესაძლებელია, ფეხით ან იარეთ ეკოლოგიურად სუფთა მანქანებით (ველოსიპედი, სკუტერი, ელექტრო სკეიტბორდი და ა.შ.).
გამოიყენეთ ნატურალური პროდუქტები და თუ პროდუქტები ასევე მოჰყავთ თქვენს რეგიონში – დიდი (სატრანსპორტო და შეფუთვის ხარჯები ნაკლები);
ნაგვის დახარისხება ან პლასტმასის ან მინის კონტეინერების დამოუკიდებლად გადამუშავება;
უპირატესობა მიანიჭეთ „მწვანე“ ბრენდებს;
რესურსების ეკონომიური გამოყენება (წყალი, ელექტროენერგია, სითბო);
მონაწილეობა მიიღოს მოხალისე გარემოსდაცვით ღონისძიებებში.
რომელი პროდუქტებია ეკოლოგიურად სუფთა?
ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტი სულაც არ არის ბაღიდან ამოღებული სტაფილო. სხვათა შორის, ყველა სტაფილო არ იქნება ეკო. მთავარი პირობაა ადამიანის ან გარემოსთვის ზიანის არარსებობა. ეკოლოგიურად სუფთა შეიძლება იყოს სამშენებლო და დასრულების მასალები, ავეჯი, ქსოვილები, სათამაშოები და მრავალი სხვა.
ეკო პროდუქტები შეიძლება დაიყოს შემდეგ ჯგუფებად:
ნატურალური შემადგენლობის მქონე საქონელი (კოსმეტიკა, ტანსაცმელი).
საქონელი, რომელიც უსაფრთხოა ჯანმრთელობისთვის და არ აბინძურებს გარემოს;
პროდუქტები ერთი გარემოსდაცვითი სარგებელით. ბოლო ჯგუფი ნიშნავს საქონელს, რომლის წარმოება აკმაყოფილებდა ზოგიერთ მნიშვნელოვან გარემოსდაცვით მოთხოვნას. მსგავსი ეკო-ეტიკეტები გვხვდება საყოფაცხოვრებო ტექნიკაზე, ჰიგიენურ და საწმენდ პროდუქტებზე, ასევე ქაღალდის პროდუქტებზე.
იმისათვის, რომ მომხმარებელმა შეძლოს ადვილად დარწმუნდეს, რომ ნამდვილად ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტი აქვს, სტანდარტიზაციის საერთაშორისო ორგანიზაციამ შეიმუშავა ზოგადი კრიტერიუმები და მარკირება.
ეკო იარლიყი არის გრაფიკული სურათი, ტექსტი ან ცხრილი, რომელიც მიუთითებს გარემოსდაცვითი სტანდარტებისა და წარმოების წესებთან შესაბამისობაზე. უნდა გვესმოდეს, რომ საქონლის გარემოსდაცვითი მარკირება არ არის ხარისხის გარანტია ან უვნებლობის ნიშანი, თუმცა ეს ასპექტები ასევე მხედველობაში მიიღება სასაქონლო ნიშანზე შესაბამისი გადაწყვეტილების მიღებისას. ის რთულია და არ შემოიფარგლება მხოლოდ თავად პროდუქტის მახასიათებლებით. გარემოსდაცვითი ეტიკეტი დატანილია მომხმარებლისთვის განკუთვნილ მილს, ყუთს ან მასთან დაკავშირებულ დოკუმენტებს (მაგალითად, ინსტრუქციებს).
საგარეო ვაჭრობაში გარემოსდაცვითი ეტიკეტების გამოყენების პირველი წინადადება გაკეთდა გაეროს გარემოს დაცვის კონფერენციაზე 1992 წელს. მიღებული შეთანხმება ეხება ბიზნესმენების, მთავრობების და სხვა შესაბამისი ჯგუფების ერთობლივ მუშაობას; საინფორმაციო პროგრამების წახალისება, რომელიც მოიცავს პროდუქციის ეკო-ეტიკეტების შემუშავებას და პროდუქტის ხარისხის ინფორმაციის ხელშეწყობას. ასეთი ზომების დანერგვა შესაძლებელს ხდის შეძენილ პროდუქტებთან დაკავშირებით ინფორმირებული არჩევანის გაკეთებას.
ბამბუკის კბილის ჯაგრისი კრაფტის შეფუთვაში
საქონლის გარემოსდაცვითი ეტიკეტირების შემუშავების ძირითადი მიზნები: გარემოზე ზრუნვა. ჯანმრთელობის დაპირება არის სუფთა გარემო, რაც უფრო მეტი მწარმოებელი და მომხმარებელი გამოიყენებს ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტს, მით ნაკლები ზიანი მიადგება ბუნებას.
ეკოლოგიური ინოვაციების პოპულარიზაცია. გარემოზე მზრუნველი მწარმოებლების წახალისების სისტემის შემუშავებამ უნდა შეუწყოს ხელი გარემოსდაცვითი პროექტების გაჩენას.
ინფორმაცია მომხმარებლებისთვის წარმოების შესახებ.
ეკო სასტუმროები: მახასიათებლები, სარგებელი, პოპულარობის მიზეზები
ბოლო ათწლეულის განმავლობაში სოციალური ქსელები და მედია ეკოლოგიურად სუფთა ცხოვრების წესის პოპულარიზაციას ახდენდნენ. მომხმარებლები უპირატესობას ანიჭებენ ორგანულ საკვებს. საზოგადოებრივი კვების ობიექტების დიდი ქსელები ყოველდღიურ ცხოვრებიდან აშორებენ პლასტმასის ჩანთებს და ჩალის. ტურიზმის ინდუსტრიამ ასევე მხარი დაუჭირა ამ ტენდენციას. მწვანე სასტუმროები მოწყობილია მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში.
ჰიგიენური ნაკრები კრაფტის შეფუთვაში
რით განსხვავდება ეს დაწესებულებები ჩვეულებრივი სასტუმროებისგან?
ეკო სასტუმროები განლაგებულია ბუნებრივ ადგილებში. სტუმრები იღებენ გარე ცხოვრების მსგავს პირობებს. სუფრაზე ორგანული პროდუქტები და ნატურალური წყალი ემსახურება. სტუმრებს ბუნების მიმართ პასუხისმგებლობის გრძნობა უნერგავენ. რიგ სასტუმროებში არ არის დენი, არ არის მობილური კავშირი. საღამოს სანთლებს იყენებენ გასანათებლად, წყალს აცხელებენ მზის ქვეშ. ეკოლოგიურად სუფთა სასტუმროებში სტუმრებს სათანადო საწოლზე სძინავთ. ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოიყენება სუფთა ჰიგიენის საშუალებები, ეკოლოგიურად სუფთა სარეცხი საშუალებები.
ეკო სასტუმროების მახასიათებლები
ხშირად ასეთი დაწესებულებები ჰგავს ქოხებს, მკვიდრი მოსახლეობის სახლებს. ძვირად მოწყობილი ოთახები არ არის. ყველა ოთახს აქვს ჰამაკი, საწოლი, რამდენიმე სკამი. ავეჯი დამზადებულია ბუნებრივი მასალისგან (ხის, ქვის, ლითონისგან). სტუმრები დამატებით განათლებას იღებენ ეკოსისტემის დაცვის სფეროში. ისინი იღებენ ინფორმაციას ადგილობრივი ფლორის, ფაუნის შესახებ, სწავლობენ ეკოსისტემაზე მავნე ზემოქმედების შემცირებას. ხშირად, ტერიტორიის ძირძველი მოსახლეობის წარმომადგენლები მუშაობენ ეკო-სასტუმროებში. ისინი აწყობენ ღონისძიებებს, სადაც სტუმრები სწავლობენ ადგილობრივი წეს-ჩვეულებების შეფასებას და ბუნების შენარჩუნებას. მენიუში შედის ტრადიციული ადგილობრივი კერძები, რომლებიც მოხარშულია ღუმელში ან ღია ცეცხლზე. მაგალითად, მთის ეკო-სასტუმროში სტუმრებს მიართმევენ ცხვრის ხორცს და რძის პროდუქტებს. ციმბირში სტუმრებს მოაქვთ თხილი, კენკრა, ნადირი და თევზი. ზოგიერთი დაწესებულება სტუმრებს სთავაზობს საკუთარი საკვების მიღებას. როგორც წესი, ასეთ სასტუმროებზე მოთხოვნა დაბალია.
სასტუმროს საპონი კრაფტის შეფუთვაში
Ritula ასევე მხარს უჭერს ამ კონცეფციას და ცდილობს მიაწოდოს საჭირო ეკოლოგიურად სუფთა ერთჯერადი პროდუქტები სასტუმროებისთვის. Ritula-ს პროდუქციის ასორტიმენტში შედის ერთჯერადი ჩუსტები, შამპუნები და გელები სასტუმროებისთვის ბუნებრივი ინგრედიენტების გამოყენებით, ასევე ცხოველებზე ტესტირების გარეშე. კომპანია ასევე გთავაზობთ ბიორეაქტიულ შხაპის ხუფებს და ჰიგიენურ სასტუმროს კომპლექტებს.